Често задавани въпроси

Платформата и продуктите

Какво представлява HobbyT?

HobbyT е онлайн платформа за продажба на изкуство и ръчно изработени стоки, създадени от български творци. Екипът на HobbyT се старае да предостави услуга от ново поколение – както по отношение на партньорството си с творците, така и по отношение на клиентското изживяване през всички стъпки от избора, покупката и доставката на избраните артикули. 

Какви артикули мога да намеря в платформата?

В HobbyT ще намерите само и единствено творби с изключително високо качество, разделени в множество подкатегории: от бижута и аксесоари, през дигитално изкуство и дизайни, до картини, мода, книги и т.н.  

Кой изработва продуктите, предлагани в HobbyT?

В каталогът ни попадат селектирани български творци, чиито продукти съчетават високо качество, издръжливост, уникална концепция и майсторско изпълнение. Платформата е постоянно отворена за нови кандидатури, а екипът ни разработва специално представяне за всеки нов член. 

Кой може да продава в HobbyT?

В HobbyT може да продава всеки, който желае да достигне до нови публики, съмишленици, последователи и клиенти. Достатъчно е да изработвате продукти с високо качество, да се запознаете с Общите ни условия и да попълните Формата ни за кандидатстване. Екипът ни ще се свърже с Вас във възможно най-кратък срок, за да дискутираме заедно всички детайли около съвместната ни работа.

Какви са условията за регистриране на артист в платформата?

За да започнете да продавате творенията си в HobbyT, Вие трябва да гарантирате за тяхното качество, да кооперирате активно с екипа по повод изработката и логистиката, и да имате възможност да поемете по-големия обем от работа, свързан с реализираните през HobbyT продажби. Всички подробности относно правилата на нашата съвместна работа, комисионите за платформата и практическата организация на процеса можете да откриете в Общите условия или като попълните Формата за кандидатстване. 

Какви услуги получават артистите, партниращи си с HobbyT?

Срещу фиксираната комисиона върху всяка продажба, избраните артисти получават добавена стойност под формата на: персонализирано представяне в рамките на сайта, професионален маркетинг в онлайн търсачките и социалните мрежи, спонсорирани рекламни кампании, включване в различни PR и бранд имидж акции. Вие ще имате собствена страница в рамките на платформата, а продуктите Ви ще могат да бъдат откривани и филтрирани от всички потребители според спецификите на тяхното търсене. 

Още често задавани въпроси, касаещи участието на творци в платформата можете да видите тук

Поръчка

По какъв начин мога да пазарувам от Hobbyt?

HobbyT е платформа за онлайн търговия и като такава приема единствено поръчки, завършени през уеб сайта. По-долу можете да намерите подробни инструкции за завършване на онлайн поръчка, а при затруднения винаги можете да се свържете с екипа ни на телефон 0888 258 678 или да ни пишете на info@hobbyt.bg.

Какви са предимствата на онлайн пазаруването?

Онлайн пазаруването е бързо, лесно, дистанционно и денонощно. Вие можете да пазарувате навсякъде, по всяко време – от компютър, лаптоп, мобилно устройство или таблет. Всяка реализирана онлайн поръчка ще пристигне при Вас бързо и сигурно, а последващото обслужване ще бъде съобразено с всички актуални регулации в българското и общоевропейското законодателство. Това включва връщане, замяна и рекламации, планирани и реализирани с грижа за потребителя.

Как да оформя и завърша онлайн поръчката си от HobbyT?

След като изберете даден продукт от нашия онлайн каталог е достатъчно да попълните графа “Количество” (в случай, че желаете да закупите повече от един продукт) и да натиснете бутона “Купи”. Можете да закупите неограничен брой артикули от различни творци в рамките на една поръчка.

След като натиснете бутона “Купи”, продуктите автоматично отиват във Вашата дигитална количка за пазаруване, която ще намерите в горния десен ъгъл на сайта. Когато я отворите и прегледате артикулите, натиснете бутон “Приключване на поръчката” и попълнете изискуемите полета. 

Когато натиснете бутон “Поръчване”, ще бъдете препратени към формата за онлайн разплащане, в която да въведете данните на картата си или дигиталния си портфейл. Всички онлайн плащания през системата “Борика” са абсолютно сигурни и защитени.

Към кого да се обърна, ако имам нужда от помощ или консултация?

Ако срещнете затруднения или имате въпроси през която и да е фаза от процеса, можете да се свържете с екипа ни на телефонен номер или info@hobbyt.bg. Ние ще Ви помогнем да завършите поръчката си и ще Ви окажем цялото необходимо съдействие. 

Каква информация трябва да предоставя, когато поръчвам онлайн?

Данните, които ще трябва да попълните във формата за поръчка включват: име, фамилия, адрес за доставка, телефонен номер и адрес на електронна поща. По желание и в случай на нужда, можете да впишете и фирмени данни с цел генериране на фактура към Вашата поръчка. 

Как ще се използват данните, които предоставям при онлайн поръчка?

Всички предоставени данни ще се използват в съответствие със законовите регулации, описани подробно в нашата Политика за защита на личните данни. Ако сложите отметка в полето “Искам да получавам известия за нови продукти и кампании”, на електронната Ви поща ще се изпраща актуална информация за текущи отстъпки, кампании и инициативи на HobbyT. 

Всички показани продукти ли са налични?

Поради спецификата на продуктите (ръчна изработка) и динамиката на продажбите, е възможно някои от показаните продукти да не са налични към момента на завършване на поръчката. В този случай, срокът за изработка на съответните продукти варира между 5 и 7 работни дни, а подробна информация за срока на доставка ще получите при потвърждаване на Вашата поръчка. 

Мога ли да откажа вече направена поръчка?

Като клиент, Вие имате право да откажете направената поръчка по всяко време преди получаването й. Желателно е да направите това във възможно най-кратък срок, като ни се обадите на телефон 0888 258 678. Ако към момента на отказване, поръчката вече пътува към Вас, транспортните разходи по връщането й ще бъдат за Ваша сметка. 

В случай на отказ от поръчката, заплатената сума ще Ви бъде възстановена в законовия срок до 14 дни от уведомяването за отказа, като плащането може да се задържи до получаването на стоките или доказателство за тяхното изпращане. Няма да бъдат възстановени единствено разходите, направени по разплащането, т.е. комисиона на ePay (1.1% от сумата) и банковите такси (1.10% от сумата).

Стоката може да се върне лично от потребителя или чрез куриер, а търговецът има право и да поиска сам да си я вземе. Ако търговецът поиска да я вземе сам, връщането на парите трябва да стане в 14-дневния срок, дори търговецът да не е дошъл да я получи в него.

По какъв начин ще бъде потвърдена поръчката ми?

Скоро след завършване на поръчка през сайта, Вие ще получите телефонно обаждане, с което ще потвърдим получаването й и ще Ви информираме за срока на изпълнение и доставка. 

След потвърждаване на поръчката, Вие ще получите платежен документ на електронната си поща, а след изпращането й – номер на товарителница, в случай, че използвате услугите на спедиторска фирма.  

Плащане

Какви разплащателни методи мога да използвам в HobbyT?

При пазаруване от hobbyt.bg, Вие можете да използвате различни методи за онлайн разплащане – кредитна карта, дебитна карта или дигитален портфейл. Поддържаме плащания с всички популярни картови носители, в това число Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Borica, Diners Club, Discover и др.

Защо предлагате единствено онлайн разплащане?

Hobbyt.bg не оперира с наложен платеж, поради големия финансов риск при непотърсена пратка. Реализирането на поръчка с продукти от различни творци е свързано с логистични разходи, времеви ресурс и безвъзмезден труд от страна на платформата, с цел максимално улеснение на крайния клиент. По този начин, евентуалното неполучаване на наложения платеж отнема ценно време и ресурси, които бихме предпочели да вложим по предназначение.

Друга причина да не може да предложим наложен платеж при доставка е факта, че не оперираме с касов апарат, а се възползваме от облекчения режим на НАП при онлайн разплащания спрямо наредба Н-18.

Мога ли да се възползвам от плащане с дигитален портфейл?

Hobbyt.bg се възползва от премиум услугата на ePay – “ePay свят”, за да даде възможност на клиентите да използват както Revolut, така и еднократни предплатени карти или други платформи за дигитални разплащания. 

Мога ли да поръчам от името на юридическо лице?

Да, Вие можете да реализирате всяка една поръчка от hobbyt.bg като юридическо лице. За целта ще е нужно да ни предоставите данни за издаване на фактура във формата за поръчка или в последващия телефонен разговор за нейното потвърждаване. 

Какво се случва, ако завърша и заплатя поръчката си, а после реша да я откажа?

Вие можете да откажете направената поръчка по всяко време преди получаването й. Желателно е да направите това във възможно най-кратък срок, като ни се обадите на телефон. 

Ако към момента на отказване на поръчката тя вече пътува към Вас, транспортните разходи по връщането й ще бъдат за Ваша сметка. 

При отказване на поръчката, заплатената сума ще Ви бъде възстановена в законовия срок от ? дни. 

От възстановената сума ще бъдат извадени разходите, направени по разплащането, т.е. комисиона на ePay (1.1% от сумата) и банковите такси (1.10лв.).

Доставка

Какви са начините за доставка?

Начините за доставка са три: с куриерска фирма Еконт, куриерска фирма Speedy, или лично от член на екипа на hobbyt.bg. Следва да впишете предпочитанията си във формата за завършване на поръчка, като с Еконт и Speedy можете да се възползвате както от доставка до офис на куриера, така и от доставка до личен или корпоративен адрес. 

Каква е цената на доставката?

Без значение какъв метод на доставка избирате, Вие ще получите пратката си на фиксирана цена от 7 лв. Това ни дава известна гъвкавост в организацията на транспорта, като значително скъсява времето за доставка и подобрява услугата, която предлагаме. 

В по-натоварени периоди – коледните празници и дните около текущи промоции, възможността ние да доставим поръчката гарантира бързо и адаптивно достигане до врата на клиента в удобно за него/нея време и със съответното внимание, което трудно може да се гарантира при използване услугите на спедиторска фирма.

В какъв срок мога да очаквам пратката си?
При поръчка на налични продукти, очакваното време за доставка е между 3 и 5 работни дни. Ако в описанието на продукта е упоменато, че той изисква допълнително време за изработка, то тогава времето за доставка е времето за изработка на най-бавно изработваният продукт от поръчката + 3 до 5 работни дни.

Как се случва доставката, ако поръчам продукти от различни производители?

Екипът на Hobbyt.bg има грижата да събере всички желани продукти и да ги оформи в една обща доставка на поръчката. Вие ще получите всички артикули от всички творци заедно, като заплатите само една стандартна доставка на цена от 7 лв. 

Какво ще получа заедно с поръчаните продукти?
Освен поръчаните артикули, в пратката Ви ще има Форма за връщане, която можете да използвате по предназначение и по Ваша преценка. 

При завършване на поръчката, на електронната Ви поща ще бъде изпратен документ за оформена поръчка спрямо Наредба Н-18 на НАП за онлайн магазини, приемащи плащания  без касов бон от фискално устройство. 

След потвърждаване на поръчката по телефона, на електронната си поща ще получите и номера на товарителницата, в случай, че сте решили да се възползвате от услугите на Еконт или Speedy. 

В какъв срок трябва да взема пратката си от офис на куриерската фирма?

Връщане и замяна

Мога ли да върна даден продукт, след като го получа?

Вие имате пълно право да върнете всеки закупен артикул в рамките на 14 дни след получаването му. Разходите за връщане на продукта са за сметка на клиента. Изключение правят случаите, в които желаете да подадете рекламация – тогава транспортните разходи по връщането на артикулите са за сметка на HobbyT. 

Какви са условията за връщане на продукт?

Вие имате право да върнете всеки артикул до 14 дни след получаването му, стига да са изпълнени няколко условия:

  • Продуктът не трябва да бъде ремонтиран или модифициран;
  • Не трябва да има следи от употреба или наранявания;
  • Целостта на опаковката (ако има такава) не бива да бъде нарушена;
  • Всички компоненти на продукта следва да бъдат налични и в изправно състояние.

Ако продуктът е бил придружен със специален подарък или ваучер за отстъпка, те също трябва да бъдат върнати.

Има ли продукти, които не мога да върна?

Артикулите, които не подлежат на връщане са бельо и хигиенни продукти, хранителни и козметични изделия, както и други артикули, които поради спецификата си губят част от своите свойства след разопаковане. 

Ако възраженията Ви към такъв вид стоки не са свързани с вкусови предпочитания, а с дефект или проблем с качеството, прилагат се правилата за подаване на рекламация. 

Каква е процедурата по връщане на закупен продукт?

Ако желаете да върнете закупен артикул, следвайте указанията в нашата Форма за връщане. Ако имате нужда от помощ, допълнителни указания или съдействие, не се колебайте да се свържете с нас на телефон 0888 258 678 или ни пишете на info@hobbyt.bg.

Кога и как ще бъдат възстановени парите ми в случай на връщане?

Мога ли да заменя даден продукт след получаване?

Какви са условията за замяна на продукт?

За чия сметка е транспорта в случай на замяна?

Ако желаете да замените поръчан продукт, транспортните разходи и в двете посоки ще бъдат за Ваша сметка.